Outsourcing bhp


Wykonanie oceny ryzyka zawodowego

Outsourcing bhp

Każde przedsiębiorstwo i zakład pracy musi spełniać odpowiednie wymagania i przepisy związane z bezpieczeństwem i higieną pracy. Specjalna firma działająca w branży BHP zajmuje się świadczeniem wielu usług przydatnych przedsiębiorcom, na przykład takich, jak szkolenia BHP, audyty bezpieczeństwa czy też wykonanie oceny ryzyka zawodowego. Przeprowadzanie oceny ryzyka zawodowego jest jednym z wielu obowiązków pracodawcy, który wynika z Kodeksu pracy. Właściwe dokonanie precyzyjnej oceny ryzyka zawodowego jest dość istotne, dlatego warto zdać się w tej kwestii na profesjonalistów. Usługa przeprowadzenia oceny ryzyka zawodowego jest świadczona przez doświadczonych i wykwalifikowanych pracowników służby BHP. Ocenę ryzyka zawodowego rozpoczyna się od przeprowadzenia wywiadu, który dotyczy danego stanowiska pracy, żeby ocena była jak najbardziej skrupulatna i rzetelna. Opracowywanie oceny ryzyka jest wykonywane we współpracy z osobami zarządzającymi pracownikami, co umożliwia dokładne stwierdzenie ryzyka występowania niebezpiecznych sytuacji w miejscu pracy.


Wycena szkolenia BHP

Posiadanie ważnego okresowego szkolenia BHP jest obowiązkiem wynikającym z przepisów zawartych w Kodeksie pracy. W interesie każdego pracodawcy jest dbanie o to, żeby jego pracownicy posiadali ważne szkolenie z zakresu bezpieczeństwa i higieny pracy, ponieważ za jego brak mogą grozić pracodawcy różne konsekwencje. Pracodawca musi więc liczyć się z kosztem zapewnienia pracownikom odpowiednich kursów BHP. Koszt szkolenia BHP zależy od kilku czynników, więc często żeby poznać konkretną wycenę trzeba skontaktować się z firmą zajmującą się przeprowadzaniem takich szkoleń. Cena przeprowadzania szkolenia BHP jest zależna przede wszystkim od rodzaju kursu, ponieważ poszczególne rodzaje kursu różnią się od siebie długością trwania i ilością materiału. Innym czynnikiem mającym wpływ na całkowity koszt szkolenia z bezpieczeństwa i higieny pracy jest liczba uczestników kursu. Sama forma prowadzenia szkolenia, czyli albo w sposób tradycyjny, albo za pomocą platformy internetowej, ma znaczenie przy wycenie takiej usługi.


Oferta szkolenia dla pracowników biurowych

Każdy pracownik musi posiadać ważne okresowe szkolenie BHP, co wynika bezpośrednio z przepisów prawnych. Zapewnienie pracownikom kursów z bezpieczeństwa i higieny pracy jest obowiązkiem ciążącym na pracodawcy. Rodzaj szkolenia BHP musi być odpowiednio dopasowany do rodzaju wykonywanej pracy oraz zajmowanego stanowiska. Jednym z kursów dotyczących bezpieczeństwa i higieny pracy jest ten skierowany dla pracowników administracyjnych, czyli innymi słowy dla pracowników biurowych. Okres ważności szkolenia BHP dla pracowników administracyjno-biurowych jest najdłuższy, ponieważ wynosi aż sześć lat. Zagrożenia wynikające z pracy biurowej nie są tak częste, jak na przykład w przypadku pracy na budowie, dlatego też ten typ szkolenia BHP posiada najdłuższy okres ważności. Szkolenie BHP dla pracowników administracyjno-biurowych obejmuje także pracowników placówek służby zdrowia, szkół oraz wszelkich innych instytucji oświatowych. Ten rodzaj szkolenia jest przeznaczony również dla pracowników zatrudnionych przy obsłudze monitorów ekranowych.


Kwalifikacje specjalistów od spraw BHP

Firma oferująca szkolenia BHP, a także szeroko rozumianą obsługę z zakresu bezpieczeństwa i higieny pracy, zatrudnia odpowiednio wykwalifikowanych specjalistów. Osoba pracująca w branży bezpieczeństwa i higieny pracy musi posiadać wykształcenie, które umożliwia jej pracę w służbie BHP. Istnieją różne stopnie zawodowe związane z wykonywaniem pracy w branży dotyczącej bezpieczeństwa i higieny pracy. Podstawowym warunkiem, żeby zostać zatrudnionym jako inspektor do spraw bezpieczeństwa i higieny pracy, jest posiadanie zawodu technika BHP, który otrzymuje się poprzez ukończenie szkoły o odpowiednim profilu. Starszym inspektorem BHP jest osoba, która posiada wykształcenie wyższe z zakresu bezpieczeństwa i higieny pracy, albo osoba o zawodzie technika BHP wraz z trzyletnim stażem pracy. Każda firma działająca w branży BHP posiada wykwalifikowanych pracowników, którzy posiadają zawód technika BHP lub ukończyli odpowiednie studia związane z bezpieczeństwem i higieną pracy. Pracownik służby BHP jest wyposażony w wiedzę z wielu dziedzin związanych z zachowaniem bezpieczeństwa w miejscu pracy.


Dodane: 14-09-2020 07:20

Widok do druku:

Outsourcing bhp